אהוד אולמרט

דף הבית >> ידוענים >> אהוד אולמרט

 

 
 
 
                                                      אהוד אולמרט
 
כתב יד , הוא  בין היתר, ביטוי של "התנהגות". לכן, בחינת כתב ידו של אהוד אולמרט, (מפגש ראשון שלי עם דוגמת כתב יציגה ומאפיינת שלו - ידיעות אחרונות –   23.6.08 ) מצביעה באופן לא מפתיע, על חפיפה בין כתב היד לבין מאפייני ודפוסי התנהגות מוכרים מההתנהלות שלו.
 
למי שהטיל ספק בכך – אהוד אולמרט אומנם "מבריק". כתב היד שלו (נכתב ביד שמאל) מתאפיין במהירות גבוהה מאד, כושר תמרון בלתי מוגבל, גישה אינטואיטיבית ומהירות תפיסה ותגובה השמורה למעטים.
 
אולמרט "משחק אותה". כושר האמצאה שלו-  בלתי מוגבל, יכולת אלתור וניצול סיטואציות – בולטים במיוחד. נמצא ביוזמה מתמדת ובד"כ, תכונה חשובה וקריטית, בהרגשה של "כיף" . הוא נהנה מאד מהמעמד ומהתפקיד. נהנה להקדים ולהפתיע. מרגיש (במידה לא קטנה של צדק) הרגשה של עליונות. אלוף במגעים חברתיים. יודע למצוא חן אבל, כהרף עין  עשוי להפוך את עורו, לגלגני ואפילו "תוקפן". קשה ואפילו בלתי אפשרי לזהות אצלו מצבים של חוסר אונים, חוסר תגובה או מבוכה.
 
פועל יוצא מתחושת ההנאה המדריכה אותו הוא ההתייחסות ל"דברים הטובים": בתי מלון ברמה, שעוני ועטי יוקרה, נדל"ן, סיגרים משובחים וכמובן: כסף וכל מה שכסף יכול להשיג,
 
אולמרט  מסוגל לטפל במספר בלתי מוגבל של משימות, בעת ובעונה אחת. הוא עושה זאת אמנם, בכישרון רב אבל, לא במיוחד סיסטמתי. "כשנגיע לגשר נעבור אותו"- הוא מעריך. העשייה המתמדת גורעת במשהו מיכולת התכנון שלו.
 
תכונה נוספת שכדאי להזכיר: אולמרט הוא ביסודו איש של "תוצאות" ולכן, קצר רוח. היוזמות שלו ראויות מבחינתו למימוש מידי. הוא נחפז בהחלטותיו ועלול להיקלע ל"עודף יוזמות". מגוון העיסוקים שלו , אם בתוקף אילוצים ואם מרצונו- יוצר בהילות וחיפזון מסוים. 
 
כתב ידו של אולמרט מזכיר לי, "להבדיל", את כתב ידו של יצחק רבין: איטי יחסית, "מוגדר", דבק בעקרונותיו ולכן "מוגבל". פחות "עשייה" ויותר חשיבה ותכנון. אבל כאשר מגיע להחלטה , התוצאה "סופית ומחייבת".  בעוד אולמרט "נהנה", יצחק רבין "סובל", מתלבט תמיד. החלטותיו, גם השוליות מבחינתו, הרות גורל. (ניתוח כתב ידו של רבין- במדור זה).
 
ועוד הערה: לא הייתי רוצה להימצא בעורם של חוקריו. את אולמרט לא תמצאו במצב של חוסר תשובה או חוסר תגובה. כושר השכנוע שלו – מדהים. מאידך הוא גם טיפוס שלוקח סיכונים ו"הולך על הסף". כשעושים זאת כדרך חיים  ולאורך זמן-  אפשר למעוד.
 
 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
לייבסיטי - בניית אתרים